§1 Definicje:
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Klient – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów posiada zdolność do czynności prawnych;
- Sprzedawca – STAMAR mgr inż. Dorota Szewczyk ul. Perla 5 41-300 Dąbrowa Górnicza NIP 6290008644
- Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego stamar.pl/sklep oraz analizatoryweterynaryjne.pl/sklep
- Sklep– serwis internetowy dostępny pod adresem stamar.pl/sklep oraz analizatoryweterynaryjne.pl/sklep za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia
- Produkt – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;
- Umowa sprzedaży– umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy STAMAR a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Produktów.
- Administrator danych – STAMAR mgr inż. Dorota Szewczyk ul. Perla 5 41-300 Dąbrowa Górnicza NIP 6290008644
§2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin zawiera zasady funkcjonowania Sklepu Internetowego, działającego pod adresem stamar.pl/sklep oraz analizatoryweterynaryjne.pl/sklep, w tym zasady dokonywania zamówień przez Klientów.
- Sklep internetowy, działający pod adresem stamar.pl/sklep oraz analizatoryweterynaryjne.pl/sklep, prowadzony jest przez STAMAR mgr inż. Dorota Szewczyk ul. Perla 5 41-300 Dąbrowa Górnicza NIP 6290008644.
- Sprzedawca udostępnia niniejszy Regulamin w formacie PDF umożliwiającym jego zapisanie na trwałym nośniku na urządzeniu Klienta.
- Zapisy regulaminu obejmują wszystkie stosunki prawne wynikające z umów sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą, a podmiotem nabywającym od niego produkty, zwanym dalej Klientem realizowanych na zasadzie sprzedaży wysyłkowej (poprzez sklep internetowy).
- Stosunki umowne w wyżej wymienionym zakresie opierają się na niniejszych warunkach, o ile umowa sprzedaży lub dostawy nie stanowi inaczej.
- Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszych Warunków wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Nieważność jednego postanowienia niniejszych Warunków nie powoduje nieważności pozostałych postanowień. Wszelkie spory między stronami mogące wyniknąć z umów zawartych na podstawie niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży, rozstrzygać będzie sąd właściwy rzeczowo dla siedziby Sprzedawcy.
§3. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- Warunkiem rozpoczęcia korzystania ze Sklepu internetowego jest rejestracja w jego ramach.
- Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
- Warunkiem rejestracji jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe oraz dobrowolne wyrażenie zgody na ich przetwarzanie.
- STAMAR może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w szczególności w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
- podał w trakcie rejestracji w sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
- dopuścił się za pośrednictwem sklepu internetowego naruszenia dóbr osób trzecich, w szczególności dóbr innych klientów sklepu internetowego,
- dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez STAMAR za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię STAMAR,
- będzie opóźniał się w dokonywaniu płatności.
- Firma STAMAR może udzielać Klientom dodatkowe uprawnienia dostępu wynikające ze szczególnych warunków sprzedaży na podstawie odrębnych umów.
- Klient, który został pozbawiony prawa do korzystania ze sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody STAMAR.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach Witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla STAMAR,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
§4. OFERTA CENOWA
- Oferta cenowa uwzględniająca promocje dotyczy wyłącznie sprzedaży wysyłkowej realizowanej na podstawie niniejszego Regulaminu sklepu internetowego.
- Wszystkie podane w ofercie ceny są cenami w złotych polskich i przedstawione są zarówno w cenie netto (bez podatku VAT) oraz w cenie brutto (zawierającej podatek VAT). Cena nie uwzględnia Kosztów dostawy Produktu do Miejsca dostawy.
- Sprzedawca zastrzega możliwość waloryzacji ceny obowiązującej w momencie dostawy zamówionego towaru w przypadku zmian stawek celnych lub podatkowych, wahań kursów walut, gwałtownych wzrostów cen paliw i surowców lub innych, po uprzednim przesłaniu zmian warunków realizacji zamówienia Kupującemu oraz w celu ich akceptacji.
§5. ZAMÓWIENIE
- 1. Klient może złożyć zamówienie w Sklepie, korzystając z jednej z następujących opcji:
- Poprzez stronę internetową Sklepu: www.stamar.pl/sklep
- Poprzez wysłanie zamówienia za pośrednictwem poczty e-mail na adres mailowy Sprzedawcy: zakupy@stamar.pl
- Telefonicznie pod numerem telefonu: 32 261 77 -20, -30
- Faxowo – wysyłając wypełniony formularza zamówienia na nr 32 261 77 60
- Złożenie zamówienia poprzez stronę internetową odbywa się poprzez:
- wypełnienie formularza rejestracyjnego (rejestracja)
- zapoznanie się i akceptację Regulaminu.
- dokonanie wyboru zamawianych Produktów (dodanie Produktów do “koszyka zamówień”);
- wybranie formy płatności oraz dostawy
- zatwierdzenie transakcji
- Zamówienie złożone w formie mailowej, telefonicznej lub faxowej powinno zawierać następujące dane: Nazwa Firmy, imię i nazwisko osoby kontaktowej, dane adresowe (ulica z numerem, kod pocztowy, miejscowość), NIP, telefon, e-mail, telefon dodatkowy, miejsce dostawy, nazwę Produktu, numer Produktu, ilość sztuk, cenę Produktu, formę płatności, formę dostawy.
- Dostępność towarów determinująca termin realizacji zamówienia jest określona przy opisie produktu przy pomocy atrybutów: „w magazynie” oraz „na zamówienie”. W przypadku zamówienia towarów „na zamówienie” termin realizacji zostanie potwierdzony przez Sprzedawcę. W szczególnych sytuacjach Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany atrybutu dostępności towaru i terminu realizacji zamówienia w stosunku do produktów już zamówionych przez Klienta. W takim przypadku sprzedawca powiadomi Kupującego o dokładnym terminie realizacji w potwierdzeniu zamówienia. W przypadku braku pisemnej rezygnacji z zamówienia przez Kupującego w ciągu kolejnych 3 dni roboczych od momentu wysłania potwierdzenia zamówienia przyjmuje się, że zamówienie podlega realizacji.
- Sprzedawca zastrzega możliwość odmowy realizacji zamówienia w przypadku wyczerpania zapasów lub nieprzewidzianych zmian w ofercie. Sprzedawca powiadomi o tym fakcie Kupującego w ciągu 3 dni roboczych od momentu złożenia zamówienia. Jeżeli istnieją przeszkody obiektywne uniemożliwiające realizację zamówienia powodowane siłą wyższą, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość częściowej realizacji zamówienia w uzgodnionym przez strony terminie późniejszym lub odstąpienie od umowy bez roszczeń ze strony Kupującego.
- Produkt uważa się za wydany Kupującemu w momencie przeniesienia prawa do rozporządzania towarem jako właściciel. Kupujący lub podmiot przez niego wskazany w zamówieniu jest zobowiązany do potwierdzenia odbioru zamówionego towaru podpisem.
§6. METODY PŁATNOŚCI
- 1. Klient ma możliwość wyboru formy płatności spośród następujących form:
- przelewem – po otrzymaniu potwierdzenia zamówienia
- za pobraniem
- poprzez system płatności on-line (dotpay)
§7. DOSTAWA TOWARU – KOSZTY DOSTAWY
- Zamówione produkty, dostarczane są na adres dostawy wskazany przez Klienta, będący adresem pocztowym na terenie Polski.
- Przy zakupie gabarytowym, przekraczającym wymiary standardowej paczki kurierskiej (określonej przez firmę kurierską), dedykowane koszty dostawy będą przedstawione przez Sprzedającego do akceptacji. W takim przypadku wyładunek produktu z pojazdu oraz pozostałe czynności z tym związane (jak np. wniesienie do budynku, usunięcie opakowań itp.) należą do obowiązków Klienta.
- Klient ma obowiązek ilościowego i jakościowego sprawdzenia dostarczonego produktu w momencie dostawy i w obecności Przewoźnika przed potwierdzeniem odbioru dostawy. W przypadku stwierdzenia braków ilościowych lub uszkodzeń transportowych Klient ma obowiązek sporządzenia protokołu niezgodności w obecności Przewoźnika i bezzwłocznego powiadomienia Sprzedawcy. W przypadku braku odpowiedniej adnotacji uznaje się, że produkt został dostarczony zgodnie z zamówieniem.
- Koszt dostawy podany jest na stronie internetowej Sklepu i każdorazowo obliczany jest przy wyborze przez Klienta Produktów i dodaniu ich do Koszyka. Koszt dostawy ustalany jest w zależności od wartości zamówienia netto, wagi i gabarytu zamówionych produktów oraz wybranego sposobu dostawy.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany kosztów dostawy dla produktów znajdujących się w okresowych promocjach. Sprzedawca zobowiązany jest poinformować o tym Klienta w warunkach promocji.
§8. FAKTUROWANIE SPRZEDAŻY
- Fakturowanie sprzedaży odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami. Od 01 czerwca 2019 faktura wysyłana jest drogą elektroniczną na adres e-mail podany przez kupującego podczas rejestracji konta w sklepie internetowym. dołączona jest do towaru wewnątrz przesyłki lub na pudełku wraz listem przewozowym.
- Warunkiem realizacji zamówienia jest przedpłata, zapłata gotówką (wysyłka towaru za pobraniem) ew. ustalone warunki odroczonej płatności.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany warunków płatności.
§9. ZWROT/ WYMIANA TOWARU
- Produkty chemiczne (w tym odczynniki), wyroby medyczne i produkty biobójcze nie podlegają zwrotowi. Nie dotyczy to produktów oraz wyrobów zwracanych z powodu wady jakościowej, niewłaściwego ich wydania, które mogą zostać zwrócone jedynie zgodnie z obowiązującym prawem. Szczegółowy tryb postępowania w takim przypadku opisany jest w §10 niniejszego Regulaminu.
- Klient może tylko i wyłącznie za zgodą Sprzedawcy dokonać zwrotu/wymiany dostarczonego towaru innego niż wymienionego w §9 pkt.1 w ciągu 3 dni roboczych od momentu odbioru towaru, pod warunkiem, że:
- produkt nie był użytkowany i nie nosi śladów użytkowania,
- produkt jest w pełni wartościowy, nieuszkodzony,
- produkt nie jest wersją specjalną, pozakatalogową.
- Koszty dostawy zwracanego/wymienianego towaru ponosi Kupujący.
- Zwracany produkt należy wysłać na adres: STAMAR mgr inż. Dorota Szewczyk, ul. Perla 5, 41-300 Dąbrowa Górnicza.
§10. Reklamacje wad Produktów
- SPRZEDAWCA przestrzega obowiązku dostarczania Produktów bez wad.
- Sprzedawca może udzielić Klientowi pisemnej gwarancji. Jeżeli z posiadanej przez Klienta dokumentacji / karty gwarancyjnej nie wynika inaczej to obowiązuje okres gwarancyjny podany na etykiecie produktu w pozycji termin ważności z uwzględnieniem ograniczeń opisanych w instrukcji użytkowania (w szczególności dotyczy to terminu ważności od otwarcia opakowania)
- Gwarancja rozpoczyna się w momencie dostarczenia towaru i objęte są nią wyłącznie wady fabryczne tkwiące w towarze sprzedanym. Sprzedawca zobowiązuje się do usunięcia wady fizycznej lub dostarczenia towaru wolnego od wad, o ile Klient powiadomił Sprzedawcę pisemnie, w terminie udzielonej gwarancji, o ujawnieniu się wady.
- Rozpatrzenie reklamacji względem odczynników (produktów chemicznych) odbywa się w oparciu o analizę próbki kontrolnej danej serii produkcyjnej przechowywanej w wewnętrznym laboratorium kontroli jakości.
- W pozostałych przypadkach, dostarczenie uszkodzonego towaru (sprzęt) do naprawy odbywa się zgodnie z zapisem w dokumencie gwarancyjnym lub w sposób uzgodniony ze Sprzedawcą. Naprawa lub wymiana towaru na wolny od wad nastąpi w najkrótszym możliwym terminie. Okres gwarancji zostaje przedłużony o czas przebywania towaru w naprawie i liczy się od dnia zgłoszenia reklamacji do dnia oddania towaru do użytku Klientowi z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Klient, przypadku gdy produkt ma wadę, ma prawo do złożenia reklamacji na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz.U.2014, poz. 121 z późn. zmianami) art. 556 – 576 Rękojmia za wady.
- Jeśli Klient żąda wymiany rzeczy lub jej naprawy, Sprzedawca może odmówić spełnienia tego żądania pod warunkiem, że opcja wskazana przez Klienta:
- byłaby niemożliwa do zrealizowania dla Sprzedawcy albo
- w porównaniu z drugim z możliwych żądań wymagałaby nadmiernych kosztów.
- Sprzedawca może zaproponować inne rozwiązanie. Niezależnie od powyższego, w tej sytuacji Klient może zmienić swój wybór i żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową w inny sposób, np. obniżenia ceny.
- Sprzedawca musi wymienić towar lub usunąć wadę w rozsądnym czasie, który trwa nie dłużej niż 31 dni kalendarzowych. W uzasadnionych przypadkach, gdy Sprzedawca zapewni Klientowi na czas trwania procedury reklamacyjnej sprzęt zastępczy o zbliżonych właściwościach, czas usuwania wady może być dłuższy o czym Sprzedający poinformuje Klienta. Jeżeli Sprzedawca nie dochowa tego terminu, KLIENT może wyznaczyć mu czas na spełnienie żądania. W przypadku dalszej bezczynności SPRZEDAWCY i upływu wyznaczonego terminu Klient jest uprawniony do odstąpienia od umowy lub żądania obniżenia ceny.
- Reklamację można złożyć w dowolnej formie. Dla celów dowodowych najbezpieczniej zrobić to pisemnie. Należy opisać zauważoną wadę i określić swoje żądania przewidziane w ramach rękojmi. Pismo reklamacyjne Klient może przekazać Sprzedawcy bezpośrednio (za potwierdzeniem na osobnej kopii) lub wysyłać listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub na adres e-mail stamar@stamar.pl
- Koszty poniesione przez Konsumenta związane z odesłaniem reklamowanego produktu zostaną zwrócone przez Sprzedawcę.
§11 Nieprawidłowości w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- STAMAR podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić STAMAR o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego.
- Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać mailowo pod adres stamar@stamar.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.
- W zgłoszeniu Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
- STAMAR zobowiązuje się do rozpatrzenia każdego zgłoszenia w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy zgłoszenie zostanie rozpatrzone.
§12. Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest STAMAR mgr inż. Dorota Szewczyk ul. Perla 5 41-300 Dąbrowa Górnicza NIP 6290008644 .
- Klient dokonując rejestracji wyraża dobrowolną zgodę na gromadzenie i przetwarzanie przez Sprzedawcę, podanych w formularzu danych osobowych, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”) w celu realizacji umowy. W tym celu dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom, za pośrednictwem których Sprzedawca realizuje Zamówienie.
- Podanie przez Klienta następujących danych osobowych: nazwa firmy, dane adresowe, NIP, imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu jest niezbędne w celu realizacji Zamówienia.
- Klient dokonując rejestracji może wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych, podanych w formularzu w celach marketingowych, badania rynku, badania zachowań i preferencji Klienta z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez Sprzedawcę.
- Po dokonaniu wysyłki zakupionego towaru, Sklep w ramach realizacji umowy z Kupującym może przesłać Kupującemu na adres poczty elektronicznej zaproszenie do wypełnienia ankiety w celu zbadania jego opinii o przeprowadzonej transakcji. Kupujący jest uprawniony, jednak nie zobowiązany do jej wypełnienia.
- W przypadku skorzystania przez Klienta z uprawnień opisanych w art. 16-18 oraz 20–21 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Prawo do sprostowania danych; Prawo do usunięcia danych /do bycia zapomnianym/; Prawo do przenoszenia danych; Prawo ograniczenia przetwarzania; Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania) przetwarzanie ww. danych może zostać skrócone lub wstrzymane/ograniczone zgodnie z żądaniem Klienta.